Ventos geležinkelio stotis: Skirtumas tarp puslapio versijų

Jump to navigation Jump to search
676 pridėti baitai ,  14:25, 31 kovo 2015
nėra keitimo aprašymo
 
(nerodoma 3 tarpinės versijos, sukurtos to paties naudotojo)
5 eilutė: 5 eilutė:


== Istorija ==
== Istorija ==
1872 m. pro Pumpurų kaimą buvo nutiesta geležinkelio linija ir čia pastatyta stotis su 3 atsarginiais keliais ir keletu pastatų. Carinės Rusijos pareigūnai ją oficialiai vadindavo '''Vindava''', vokiečiai pakabino iškabą „Wenta“. Po I pasaulinio karo stočiai prigijo Ventos vardas.
1872 m. pro Pumpurų kaimą buvo nutiesta geležinkelio linija ir čia pastatyta stotis su 3 atsarginiais keliais ir keliais trobesiais. Carinės Rusijos pareigūnai ją oficialiai vadindavo '''Vindava''', vokiečiai pakabino iškabą „Wenta“. Kartais ši stotis buvo vadinama ir Velte (Velta); šis pavadinimas randamas tų laikų gubernijų knygose. Velta pažymėta ir 1885 m. kelių žemėlapyje. Vindavos pavadinimas Kauno gubernijos knygose neaptinkamas, o yra tik Venta. Po I pasaulinio karo stočiai prigijo Ventos vardas <ref>Liubomiras Viktoras Žeimantas. Liepojos - Romnų geležinkelis 1869-1915. - Vilnius, 2005. - 272 p. - P. 262-263. ISBN 9955-611-04-9 </ref>.


1905 m. šią stotį saugojo rusų kareiviai, įvyko susišaudymas su revoliucionieriais, vienas sukilėlis žuvo. 1915 m. balandžio mėn. vokiečių kariuomenė sudegino geležinkelio stoties namą, prekių sandėlį ir, susprogdinę šalia esantį geležinkelio tiltą per Ventą, pasitraukė į Ylakius. I pasaulinio karo metu stotį aptarnavo 7 geležinkelininkai<ref>. B. Kviklys. Mūsų Lietuva. - 2-oji (fotogr.) laida. - V., 1992. - T. 4. - 816 p. - P. 373.</ref>.
1905 m. Venta turėjo 4 svarstykles, stoties visuomeninė ugniagesių komanda savo žinioje turėjo kilnojamąjį siurblį, kopėčias, po 2 laužtuvus, kartis su kabliais ir statines, po 4 kibirus ir rėčkas. 1905 m. šią stotį saugojo rusų kareiviai, įvyko susišaudymas su revoliucionieriais, vienas sukilėlis žuvo. 1913 m. stotyje dirbo viršininkas, 3 jo padėjėjai, 5 iešmininkai ir sargas. 1915 m. balandžio mėn. vokiečių kariuomenė sudegino geležinkelio stoties namą, prekių sandėlį ir, susprogdinę šalia esantį geležinkelio tiltą per Ventą, pasitraukė į Ylakius. I pasaulinio karo metu stotį aptarnavo 7 geležinkelininkai<ref>. B. Kviklys. Mūsų Lietuva. - 2-oji (fotogr.) laida. - V., 1992. - T. 4. - 816 p. - P. 373.</ref>.


==Viršininkai==
==Viršininkai==
20 eilutė: 20 eilutė:
* Nikolajus Bidulia, 1910-1914
* Nikolajus Bidulia, 1910-1914
* Michailas Cibulskis, 1914-1914
* Michailas Cibulskis, 1914-1914
{{reflist}}
{{reflist}}
[[Kategorija: Statiniai]]
[[Kategorija: Statiniai]]
[[Kategorija: Pumpurai]]
[[Kategorija: Pumpurai]]

Naršymo meniu