Ventos geležinkelio stotis

Straipsnis iš MKE. Kopijuoti draudžiama.
Peršokti į: navigaciją, paieška
Ventos geležinkelio stotis Pumpurų k.
Naujasis ir senasis geležinkelio tiltai per Ventą Pumpurų k.
Senasis geležinkelio tiltas per Ventą

VENTOS GELEŽINKELIO STOTIS, Bugenių geležinkelio stotis yra Mažeikių apylinkės seniūnijoje, Pumpurų kaime. Iki 199? buvo keleivių laukimo salė, bilietų kasa. Čia sustodavo keleiviniai traukiniai, važiuojantys į Rygą, Radviliškį ir Klaipėdą. Dabar stotyje dirba keturi budėtojai ir viršininkė. Čia pravažiuoja ar prasikeisti sustoja naftos gamyklos produkciją vežantys traukiniai. Jų per parą pravažiuoja 20-25. Senajame pastate šeimininkauja kelininkai, o šalia pastatytame name įsikūrusi stoties valdžia, budėtojai.

Istorija

1872 m. pro Pumpurų kaimą buvo nutiesta geležinkelio linija ir čia pastatyta stotis su 3 atsarginiais keliais ir keliais trobesiais. Carinės Rusijos pareigūnai ją oficialiai vadindavo Vindava, vokiečiai pakabino iškabą „Wenta“. Kartais ši stotis buvo vadinama ir Velte (Velta); šis pavadinimas randamas tų laikų gubernijų knygose. Velta pažymėta ir 1885 m. kelių žemėlapyje. Vindavos pavadinimas Kauno gubernijos knygose neaptinkamas, o yra tik Venta. Po I pasaulinio karo stočiai prigijo Ventos vardas [1].

1905 m. Venta turėjo 4 svarstykles, stoties visuomeninė ugniagesių komanda savo žinioje turėjo kilnojamąjį siurblį, kopėčias, po 2 laužtuvus, kartis su kabliais ir statines, po 4 kibirus ir rėčkas. 1905 m. šią stotį saugojo rusų kareiviai, įvyko susišaudymas su revoliucionieriais, vienas sukilėlis žuvo. 1913 m. stotyje dirbo viršininkas, 3 jo padėjėjai, 5 iešmininkai ir sargas. 1915 m. balandžio mėn. vokiečių kariuomenė sudegino geležinkelio stoties namą, prekių sandėlį ir, susprogdinę šalia esantį geležinkelio tiltą per Ventą, pasitraukė į Ylakius. I pasaulinio karo metu stotį aptarnavo 7 geležinkelininkai[2].

Viršininkai

  • Vladislovas Stacinskis, 1885-1886
  • Aleksandras Smirnovas, 1886-1887
  • Steponas Troickis, 1887-1888
  • Zenonas Savickis, 1888-1891
  • Viktoras Kislovskis, 1891-1897
  • Aleksandras Žikovas, 1897-1899
  • Jevdokimas Bundarkevičius-Lomonosovas, 1899-1900
  • Vasilijus Lobovas, 1900-1910
  • Nikolajus Bidulia, 1910-1914
  • Michailas Cibulskis, 1914-1914

Šaltiniai

  1. Liubomiras Viktoras Žeimantas. Liepojos - Romnų geležinkelis 1869-1915. - Vilnius, 2005. - 272 p. - P. 262-263. ISBN 9955-611-04-9
  2. . B. Kviklys. Mūsų Lietuva. - 2-oji (fotogr.) laida. - V., 1992. - T. 4. - 816 p. - P. 373.